På upptäcktsfärd.

Dagens inlägg illustreras inte med några bilder eftersom jag glömde ta med mig mobilen på promenaden. Vänta nu här! Glömde Karin att ta med sig mobilen?!?! Ja, det har aldrig hänt förut. Redan lär Jungman mig att balansera mellan business och pleasure. Win.

I alla fall. Idag har vi tagit sovmorgon. Jungman hittade vårt megastora duntäcke som för natten låg på golvet brevid sängen och där låg han och drog sig till halv nio! Efter den sköna sömnen käkade vi frukost (inte Jungman dock, han va "inte sugen") och sen gav vi oss ut på upptäcktsfärd.

Vi var i Liljeholmsgallerian och tittade, vi gick över tunnelbaneperrongen (idag var den inte ett dugg läskig, hög svansföring hela tiden) och sen gick vi upp och tog tvärbanan en station. Jungman satt i husses knä och det va inga som helst problem. Efter tågresan lekte vi på en stor gräsmatta och tog en kort promenad. Jungman blev buren lite då och då.

Dom säger att man märker när hundvalpen blir trött. Jag tror inte det. Jungman märker nämligen inte när han är trött! Så vi gissar och bär.

När vi var nästan hemma igen träffade vi en arg chihuahua. Den morrade och skällde så att Jungman flög bakåt med svansen mellan benen. Otäck liten sak det där!

Väl hemma käkade Jungman sin färskfoderlunch på nolltid (NU var han tydligen hungrig...) och nu ligger han utslagen vid mina fötter.

Kanske är det dags att gå ner till 3 matningar per dag istället för 4?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar