Det blev en björn?!

Nu är han badad, hårblåst och kammad. Eller ja... typ kammad. Jag är helt svettig. Det var lite av en kamp där både jag och Petter fick hjälpas åt med att få Jungman torr efter badet. Hårtork var ingen favorit direkt. Fy farao tyckte Jungman och fy farao tyckte jag. Men ren blev han och torr och... fluffig... Vi har plötsligt en brunbjörn i hemmet! En brunbjörn som luktar schampoo istället för valpkiss!

Men nu ligger Jungman däckad vid mina fötter.
Och jag är tydligen förlåten för det där hemska badandet.

Idag har vi tränat på att gå i koppel och gå själv in genom porten (trots den läskiga automatiska portöppnare!). I morgon ska vi träna på att åka hissbana och träffa barn. Barnen har fått följande instruktioner: jaga inte, följ inte efter, låt Jungman komma fram till dig och bli inte ledsen om han inte vågar.

Jungmans instruktioner? Jag ba "va gullig". Han ba "lätt".

1 kommentar:

  1. Björnman! Bild!
    mvh plasticfantastic aka extramatte

    SvaraRadera