Första dagen.

Vi hämtade honom mitt på dagen och tog bilen hem. Det tog nästan en timme att köra hem (köer pga Friends Arena?!). Jungman var dock hur cool som helst, han gnydde inte ens. Hur soft och chill som helst (eller chockad kanske?!).

När vi kom hem blev det husesyn och mat. Jungman var inte jättekaxig utan nosade mest runt i vårt stora rum.  Men åt gjorde han (efter att matte skedmatat...). Kvällsmaten gick dock ned utan fjäsk och frukosten beställde han fram genom att nosa i den tomma skålen och titta förebrående åt mitt håll...

Natten gick också över all förväntan. Jungman sov i sin korg bredvid vår säng. Han pep några gånger, då gick vi ut "på toaletten". En liten pöl blev det inne när jag var för seg med att få på mig jackan. Det gäller att vara kvick. Han sov betydligt mer än jag eftersom jag oroade mig så kopiöst...

Idag är han lite mer framåt, men fortfarande väldigt försiktig. Han är mycket studsigare ute än inne. Inne är favoritsysslelsättningen - än så länge - att nafsa på saker, flytta på filtar och gömma sig under stolar och bord. Och sova.

Ute är det skutta som gäller. Skutta och äta löv.

2 kommentarer:

  1. Du kommer att bli snabb som en brandman att komma i skorna ... om du lyfter upp och håller honom med ryggen neråt kanske han håller sig, vill ju inte gärna kissa på sig själv...

    /Eva

    SvaraRadera