Dag 3

Han kaxar till sig. Så himla kul att se hur Jungman vågar sig på nya saker. Som att gå ända längst in i det läskiga badrummet eller hämta sitt grisöra bakom den farliga stolen i köket. Eller att hoppa upp på mig och bita i min jacka eller skälla ett jättehögt skall mitt i vardagsrummet. Ska bli spännande att se vad han vågar i morgon... och i morgon.

Jag har en känsla av att det är en liten kaxmört på ingång!

Rumsrenheten går ganska bra. Tror vi. Han kissar bara inne när vi är för långsamma med att ta upp och ut honom. Vilket skett tre gånger... ska då tilläggas att han kissat ute många flera än så! Han har sovit hela nätterna, med två kisspauser vid 02 och 06. Jag däremot sover inte eftersom jag vaknar av minsta lilla ljud från hundkorgen...

Än så länge är han ganska mattefixerad (nåt som jag verkligen inte gillar... hehehe, jo, fatta vad knäckt jag blivit om han favoriserat sin husse!!!). Han följer efter mig och vill gärna sitta mellan mina fötter. Även när jag går... det är inte helt smidigt. Jag misstänker att detta är en fas innan han förstår hur mycket roligare husse är.

Idag på morgonen var vi ute på baksidan (den stoooora gräsmattan, kissar gör vi på framsidan) och Jungman fick ägna sig åt sin favoritsysselsättning. Äta löv.



6 kommentarer:

  1. Mattefixerad ska du vända till din fördel: passa på att lek roliga kontaktlekar, ett förstadium till inkallning och att gå fint på vänster sida. Evas bok har säkert mycket om kontaktlekar.
    Även om du är intressantast just nu vill du ju behålla det så att inte stora världen på sikt blir intressantare än du.

    SvaraRadera
  2. I will! Han kan nästan gå fot redan. Om man med "Gå fot" menar gå mellan benen på mig... ;)

    SvaraRadera
  3. snubbelfot :)
    när vi träffas kan jag försöka visa en lek som kan leda till gående på vänster sida. :)
    lite mer praktiskt... men det är ju kanon att du är hans superhero!
    ni kanske kan pallra er hit för lite miljöträning om nån vecka eller så, när han vant sig lite mer?
    /Eva

    SvaraRadera
  4. Ja gärna! Vi kommer till Vallentuna och tränar. Om han fortsätter i den här takten så tror jag han är redo för detta efter helgen.

    SvaraRadera
  5. Låter perfekt! Just nu ser tisdag bra ut för min del. Du kan dagtid nu, eller?

    SvaraRadera
  6. Tisdag kan funka! Ska kolla med Petter vad han har för sig. Dagtid går fint, jag planerar om jobbet bara.

    SvaraRadera