Varning för gullig hundhistoria!!!



Vi gick ner till sjön för att prova på det här med att hämta boll i vatten. Jungman var skeptisk till en början, men efter några gånger gick han ut i vattnet med alla fyra tassarna och hämtade bollen.

Men så studsade bollen lite oturligt på en sten och hamnade på lite väl djupt vatten. Och ingen köttbulle eller korvslant i världen kunde locka ut Jungman så långt. Och jag var inte heller så sugen på att vada ut. Så jag hämtade en lång pinne och fiskade tillbaka bollen. 

Och ni ba: Det här var ju en "kul" historia. 

Aja. Men nästa gång jag kastade ut bollen hämtade Jungman den långa pinnen och la vid mina fötter. 

2 kommentarer:

  1. Bevis för pudelns förträffliga intelligens! Underbar historia. (Har själv två bordercolliesar som inte heller är så förtjusta av djupt vatten. Jag fick ofrivilligt bada en gång i en iskall sjön Sommen för att simma ut och hämta en boll som collien inte tyckte han nådde.)

    SvaraRadera
  2. Jennifer: Ja, enligt Jungman verkar planen för denna aktivitet vara:

    1. husse kastar boll
    2. husse hämtar boll (med pinne)
    3. Jungman får en korvbit.

    SvaraRadera