Att ha hund.

Saker som har blivit jobbigare sen vi skaffade hund:

- "livspusslet"
- att upprätthålla nån form av stil och klass på kläderna

Jag har plötsligt vindjacka, muckboots, fotvänliga sneakers (inte den coola varianten, vi snackar tysk utbytesstudentstilen) och alltid håret i tofs. Mina fickor luktar köttbullar och jag vågar inte bita på naglarna längre för rätt som det är får man en liten bit Frolic i mun.

Jag har slutat titta rakt fram när jag går. Numer går jag alltid med huvudet nerböjt mot min vänstra sida där Jungman (förhoppningsvis) travar på i fotgående.

Jag har inte köpt ett enda plagg till mig själv den här månaden, däremot har jag gjort av med dryga 2000 kr på diverse tillbehör till hunden ("för han bara MÅÅÅÅSTE ha en ny Huerttasele...").

Min man och jag har pratar plötsligt om saker som koppelträning, ensamträning, bajskonsistenser och vad som egentligen är det allra bästa sättet att bena pälsen på när man kammar för att få pälsen helt tovfri.

Jag har inte varit hos frisören sen i september men Jungman har varit. Och han ska dit igen, till en kostnad av 1200 kr, vilket jag inte skulle DRÖMMA om att betala för en tvätt&fön till mig själv.

Men. Det är ju inget snack om att det är värt det. För titta vilken fin fotvärmare jag har när jag sitter och jobbar!


... och när jag sitter på en bänk och väntar på husse. 





2 kommentarer:

  1. Ja, jösses, nörderi ut i fingerspetsarna ... :D

    SvaraRadera
  2. ....och trots allt - alldeles underbart <3!


    SvaraRadera