Satans hundskrälle!

 
Jungman är hos mattes syrra över dan. Det verkar gå bra. Han får leverpastej och korv.

Imorse gick det dock inte helt bra när matte gick till jobbet och jag låg kvar i sängen. Hon gjorde allt enligt rutinen.

  1. säga "hej då"
  2. kasta ut några godbitar över golvet
  3. gå hemifrån när Jungman är upptagen med godbitarna

Det brukar inte vara några problem. Men idag stämde inte rutinen eftersomt jag låg kvar i sängen. Vissrligen vaken. Men i sängen. Jungman satte sig vid ytterdörren och gnydde och skällde efter matte.

När han gjorde en paus ropade jag på honom och han kom in i sovrummet och tittade på mig. Men bara för att gå ut till ytterdörren och gny och skälla efter matte.

Vid nästa paus gick jag upp och satte på kaffe. Jag var ju liksom ändå vaken.

Det verkade passa in i Jungmans plan, eftersom han då gick och la sig i sin säng. I sovrummet. Och somnade.

Jaja. Det är tur för honom att han är så söt och gullig.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar