Mina kompisar idag




















Kasper är en svensk-dansk gårdshund och Lakrits är en jaktlabrador. Båda är min svärfars och hans sambo Evas. Fast idag är dom mina. Ja, eller våra. Efter en dag tillsammans kan man konstatera deras olikheter enligt följande:

Kasper gillar allra mest att äta saker han hittar på marken och att sitta i knät och bli klappad. Att bli blöt är inget han uppskattar, heller inte att bli kommenderad till en massa menlösa saker som att gå fot och sånt.

Lakrits gillar mest att ge stora blöta pussar som han attack-delar-ut i sjövilt tempo. Han gillar också att gå i lera och att använda nosen till diverse trick. Som att hitta godis, rätt kotte eller något annat som gömt sig.

Han älskar allra mest att apportera. Jag bad honom hämta min telefon. Han kom med en sko, en fjärrkontroll och sen en sko till. Rätt bra ändå.



Såhär ser dom ut när dom tror att dom ska få godis.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar